Merész színek
A színes minimalizmus kéz a kézben jár 2022 egyik legkiemelkedőbb webdesign-trendjével: a színekkel! A merész, élénk, telített színek segítségével márkád kiemelkedik a lágy, semleges színek közül, amelyeket sok vállalat választott az elmúlt néhány évben.

A webhely betöltési ideje és az oldalsebesség nagyon fontos
Az egyik legfontosabb webtervezési szabvány az ultragyors betöltési idő. A gyors betöltési idő évek óta elengedhetetlen tényező a felhasználói élményben és a SEO-ban, és továbbra is ez a legfontosabb prioritás azon webhelyek számára, amelyek jó helyezést és jobb konverziót szeretnének elérni.
Tanulmányok szerint az internetezők több mint fele azt várja, hogy egy webhely gyorsan, de legfeljebb két másodpercen belül töltődjön be a hivatkozásra kattintás után. Ha több mint három másodpercet vesz igénybe a webhely betöltése, a látogatók nagy valószínűséggel elmennek, és nem valószínű, hogy visszatérnek!
A webhely teljesítménye közvetlen hatással van a vállalatok eredményére. A Pinterest 40%-kal csökkentette az észlelt várakozási időt és ez 15%-kal növelte a keresőmotorok forgalmát és a feliratkozásokat.

Hozzáférhetőség és elérhetőség
Az inkluzivitás és az akadálymentesítés több mint trend. Egyre nagyobb az igény a fogyatékkal élők igényeit figyelembe vevő webdesignra. Egy olyan webhely, amelyen minden látogató navigálhat és interakcióba léphet ma már elengedhetetlen. Növelheti a konverziót, javíthatja a keresőoptimalizálást, és nagyobb közönséget érhet el.

Mikro interakciók
A webhelyeken a mikro interakciók kis animációk, amelyek finom visszajelzést adnak a felhasználóknak. Mindannyian megszoktuk, hogy egy link színe megváltozik, amikor a felhasználó rámutat. Ha a mikro interakciókra helyezzük a hangsúlyt, ugyanarra a tapasztalatra nagyobb figyelmet fordíthatunk, hogy egy kicsit jobban kitűnjön. Ilyen például az, hogy az egér lefutása más képre változik attól függően, hogy melyik link fölé viszi az egérmutatót.

Mikro animáció
Ahogy a névből sejteni lehet, a mikroanimációk kis animációk. De ebben az esetben a kicsi nem jelent jelentéktelent. A mikroanimációk rendkívül hasznosak, amikor a felhasználókat a webhelyeddel való interakcióik során irányítják.

Organikus formák
A geometriai formák 2020-ban nagy weboldaltervezési trendnek számítottak, 2022-ben azonban minden az organikus formákról szól. Az organikus vagy folyékony formák olyan dolgok, amelyek nem tartalmaznak egyenes vonalakat. Gondolj a természetben előforduló alakzatokra, például dombokra, egy tó vagy folyó szélére.
A folyékony formák nagyszerű módja annak, hogy a webhely egyes részeit durva vonalak vagy szögek nélkül bontsuk fel.

Minimalizmus (Flat Design)
A minimalizmus, amelyet néha „lapos dizájnnak” is neveznek, nem új trend a webdizájnban. Ennek ellenére jellemzően sok fehér területtel társították (gondoljunk csak az Apple-re). 2022-ben arra számítunk, hogy az emberek színes minimalizmussal fognak kísérletezni. Nem kell teljesen fehérnek lennie ahhoz, hogy minimalista legyen.

Hüvelykujj-barát mobilnavigáció
A reszponzív tervezés ma már kötelező. Webhelyének jól kell működnie, és könnyen használhatónak kell lennie mobileszközökön. 2022-ben azonban a webdizájn továbbra is a hüvelykujjbarát webhelyek létrehozására fog összpontosítani.
Pontosan mi is az a „hüvelykujjbarát”?
Arról beszélünk, ahogyan telefonjainkat használjuk. Ha ezt éppen telefonodon olvasod, nézd meg, hogy hogyan tartod. Ujjaid valószínűleg a telefon hátulja köré van tekeredve, így a hüvelykujjadra marad az összes munka elvégzése.

Smart Video
A videót régóta a webhelyek kötelező elemeként tekintik. Az emberek szeretik a videókat! A videó lebilincselő! Ez a leghatékonyabb online marketing eszköz!
Bár a videó nagyszerű, át kell gondolni a használatát. Céllal és jelentéssel kell rendelkeznie. Elmúltak azok az idők, amikor beágyaztunk egy YouTube-videót a webhelyre, csak hogy ott legyen. Egy jól átgondolt, jó minőségű videó jobb, mint egy tucat véletlenül összerakott.

Csak szöveges nyitó bannerek
Az újságok mindig „a hajtás fölé” helyezik a legszembetűnőbb, legfontosabb információkat az eladások növelése érdekében. Ennek a webhely megfelelője az oldal tetején található, és „hős résznek” nevezik. A nap mint nap más-más weboldalak által bombázott internetezők figyelmét felkeltő jelenlegi trend az, hogy a hős rovatból eltávolítjuk a tipikus háttérképet, és szemet gyönyörködtető tipográfiával helyettesítjük.
Egy félkövér, egyedi betűtípus alkalmas lehet arra, hogy gyorsan felhívja a látogatók figyelmét.

Vintage ihletésű színek és tipográfia
Igaz, minél idősebbek vagyunk, annál inkább tekintünk a múltra, mint egy egyszerűbb és jobb időre. A közönség nosztalgiájának megérintése nem pusztán visszaemlékezést kelt a weboldalon, hanem ötvözi a vintage darabokat a modern stílussal. Próbáljuk keverni a vintage ihletésű betűtípusokat és színeket kortárs képekkel az ultratrendi megjelenés érdekében.

Sötét mód
A sötét módú webdizájnok több különböző funkciót is ellátnak. Gyakorlatilag segítenek csökkenteni a szem megerőltetését, mivel egyre több időt töltünk a képernyő nézésével. Esztétikai szempontból a sötét mód könnyedén ultramodern megjelenést kölcsönöz a weboldalnak, miközben lehetővé teszi, hogy más dizájnelemeket is kiemeljen azáltal, hogy elsötétíti az azt körülvevő elemeket.

Fehér terek
A fehér terek használata azt jelenti, hogy a tartalomnak teret adunk, nem zsúfoljuk a tartalmat egy kis részbe. Az élmény pihentetőbb a webhely látogatói számára, a tartalom jobban kitűnik és javul az olvashatóság.
A fehér terek csak az elemek közötti távolság kifejezése. Nem kell fehérnek lennie, amíg a terület üres. Ez az oka annak, hogy „negatív térnek” is nevezik.
