A Google-ben való jó helyezés növelheti vagy megszakíthatja vállalkozásod online jelenlétét. Függetlenül attól, hogy webshopot, blogot, online oktatási platformot vagy bármilyen más típusú webhelyet üzemeltetsz, optimalizálásra van szüksége ahhoz, hogy megtalálják webes tartalmadat és ajánlataidat.
Itt jön képbe a SEO vagy keresőoptimalizálás.
Először is: Mi az a keresőoptimalizálás?
A SEO a webhely optimalizálásának folyamata, hogy organikus forgalmat érj el olyan keresőmotoroknál mint a Google, a Yahoo és a Bing. Célja, hogy webhelyed előkelőbb helyen jelenjen meg a keresőmotorok eredményoldalain olyan lekérdezések esetén, amelyek igazodnak üzleti ajánlataidhoz vagy szakterületedhez.

Minél előkelőbb helyen szerepel weboldalad a találati listában, annál több látogatót szerezhetsz és valószínűbb, hogy ezeket a látogatók rajongókká vagy fizető ügyfelekké válnak. Végső soron SEO-ra van szüksége ahhoz, hogy elérd célközönségedet.
A trükkös dolog az, hogy nem minden SEO stratégia és taktika előnyös – különösen hosszú távon. Az elmúlt évtized, sőt a tavalyi SEO gyakorlatok némelyikét most rossz szemmel nézik a keresőmotorok. Lépést kell tartanod azzal, hogy mi az, ami jelenleg elfogadható, és mi az ami nem. Ennél is fontosabb, hogy figyelemmel kell lenni minden olyan algoritmus változásra, amely hatással lehet webhelyed rangsorolására.
A fehér- és fekete kalapos SEO
Egy SEO-stratégia kidolgozása azt jelenti, hogy a fehér kalapos SEO határain belül kell maradnod és szigorúan kerülni kell a fekete kalapos SEO-t. A Google és a többi kereső ez utóbbit etikátlannak tartja és hátrébb sorol a találati listában.
A fehér kalapos SEO etikai stratégiákból és taktikákból áll, amelyeket a Google és a többi keresőmotor jóváhagy. Néhány jó példa a fehér kalapos taktikákra a jól megírt és eredeti tartalom közzététele, a kulcsszavak megfelelő használata minden weboldalon, valamint a gyors oldalbetöltési sebesség biztosítása.
A jó SEO magában foglalja a nagyszerű és intuitív felhasználói élmény (UX) tervezését is. Ezzel nem csak a keresőrobotokra kell optimalizálni, hanem a webhelyeddel interakcióba lépő emberi felhasználókra is.

Ezzel szemben a fekete kalapos SEO olyan megtévesztő taktikákra vonatkozik, amelyeket a keresőmotorok és a SEO szakértők etikátlannak tartanak. Ide tartozik az automatizált tartalom létrehozása, az alattomos átirányítások beállítása és a versenytárs bejelentése a Google-nak, még akkor is, ha az nem követett el semmi rosszat.
A link vásárlás, az álcázás, a kulcsszavak betömése és a cikkforgató eszközök használata szintén fekete kalapos taktikának számítanak. Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed jó hírnevű legyen a Google-nál, akkor kerülnöd kell ezeket a megoldásokat.