Webhelytulajdonosként a következő négy kulcsfontosságú területre kell összpontosítanod egy hatékony SEO stratégia létrehozásához:
- Eredeti tartalom
- On-Page SEO
- Off-Page SEO
- Technikai SEO
Eredeti tartalom
Ahhoz, hogy tartalmad előkelő helyet foglaljon el a találati listában, és a megfelelő közönséget vonzza, eredeti tartalmat kell készítened, amely oktatja és inspirálja látogatóidat. Legyen szó blogbejegyzésekről, videó blogról, infografikákról, a webhelyednek megoldást kell adnia tartalmával a célközönséged problémáira, igényeire.
Ha weboldalad segít megoldani látogatóid problémáit és igényeit, nagyobb valószínűséggel választják majd a termékedet vagy szolgáltatásodat. Az is magától értetődő, hogy tartalommarketing próbálkozásunk nem lehet igazán hatékony, ha nem egy világosan meghatározott közönséget szólítanak meg.
Ezen túlmenően optimalizálni kell weboldalad azokra a kulcsszavakra, amelyeket a célközönség be fog írni a keresőbe. Számos eszköz használható a célközönség által használt kulcsszavak pontos meghatározására. Ezek közé tartozik az AnswerThePublic, a Semrush, az Ahrefs és az Ubersuggest.
Az elsődleges kulcsszavak mellett alternatív kulcsszavakat is meg kell adni annak biztosítására, hogy tartalmad ne legyen megjelölve kulcsszavas spam miatt.
On-Page SEO
Az oldalon belüli SEO olyan feladatokból áll, amelyek közvetlenül befolyásolják webhelyed tartalmát, oldalait és architektúráját; más szóval, mindazokat az elemeket, amelyek hasznossá teszik a webhelyet a látogató számára.
Az oldal megfelelő optimalizálása érdekében gondoskodni kell arról, hogy a metacímek, a metaleírások és az alternatív szövegek megfelelően legyenek felhasználva. Az oldalon belüli SEO egyéb feladatok közé tartozik a fejléccímkék használata a tartalomban, valamint a releváns kulcsszavak és kifejezések beépítése ezekbe.

Meta címek
A metacím a weboldal címére utal – ez lesz a fő címsor, amelyet a felhasználók látni fognak a találati listában. Ez az egyik legfontosabb SEO tényező a tényleges oldali tartalom mellett.
Ideális esetben a cím legfeljebb 60 karakter hosszú, mivel a Google megjeleníti a cím első 50-60 karakterét. Ezt követően a Google hárompontos jellel csonkolja a címet. Ez a fontos kulcsszavak kihagyását eredményezi, és megakadályozza azok feltérképezését.
Meta leírás
Az ideális metaleírás hossza az elmúlt években nagyon változó volt, de ma már 155-160 karakter között javasolt.
Íme egy követendő képlet: célkulcsszó + másodlagos kulcsszavak + leírók + cselekvésre ösztönzés.
Alt szöveg
Írd le fényképedet alternatív szöveggel. Ez Alt címkékként is ismert, ez a kép helyén jelenik meg, ha a az bármi miatt nem töltődik be a felhasználó számítógépére. Az alternatív szöveg lehetővé teszi a keresőmotorok számára, hogy jobban feltérképezzék és rangsorolják webhelyét azáltal, hogy kulcsszavakat társítanak a képekkel. Ezenkívül segít a képernyőolvasó eszközöknek a képek leírásában a látássérült olvasók számára.
Kép SEO
A vizuális tartalmat a keresőmotorokhoz és a célközönséghez kell optimalizálni. A képek nagy hatással lehetnek weboldalad betöltési idejére, ezért erősen ajánlott tömöríteni, mielőtt feltöltöd őket a webhelyedre. A GIMP-el vagy Photoshop-al optimalizált képeket hozhatsz létre, vagy használhatsz olyan eszközt, mint például a TinyPNG. Törekedj arra, hogy a képfájl mérete 500 KB alatt legyen.
Másodszor, létre kell hozni olvasható képfájlneveket, hogy figyelmeztesse a Google-t, és segítsen a keresőmotoroknak megérteni a képet, és javítani a keresőoptimalizálást. Tudasd a Google-lal, hogy miről szól a kép a képfájl nevében a célkulcsszó használatával.
Annak érdekében, hogy minden oldalnál a megfelelő oldalon belüli keresőoptimalizálási taktikát alkalmazd, íme egy rövid ellenőrző lista:
- Hozz létre egyedi metacímeket, amelyek gazdagok kulcsszavakban
- Hozz létre olyan metaleírásokat, amelyek gazdagok kulcsszavakban és relevánsak az egyes oldalakon
- Használj fejléccímkéket releváns kulcsszókifejezések használatával
- A kép Alt címkéket és a kulcsszó-orientált képfájlneveket előnyben kell részesíteni
Off-Page SEO
Az Off-Page SEO magában foglalja a webhelyek közötti kapcsolatok létrehozását. Ha sok webhely hivatkozik az oldalad tartalmára, a keresőmotorok arra következtetnek, hogy tartalmad értékes a felhasználók számára. A visszamutató linkekre azért van szükség a keresőoptimalizáláshoz, mert jelzik a Google-nak, hogy egy másik webhely elég értékesnek találja a tartalmad ahhoz, hogy hivatkozzon rá.
Emiatt kulcsfontosságú, hogy minőségi linkeket kapj a nagy tekintélyű webhelyekről. Ez arra készteti a keresőmotorokat, hogy webhelyed fontos és releváns erőforrásnak tekintsék, ami magasabb rangot eredményez.

A link építés valószínűleg az egyik legnehezebb feladat a SEO terén, de egyben az egyik legfontosabb is. Azt mondták, hogy a Google algoritmusának egyik sarokköve a más webhelyekről származó visszamutató linkek beszerzése, és óriási hatással van arra, hogy milyen jól fog elhelyezkedni a találati listában.
Bár a keresőmotorok figyelembe veszik a backlinkek számát és minőségét (valamint a hivatkozó domainek számát is), a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség.
Technikai SEO
A technikai SEO olyan optimalizálásokra utal, amelyeket webhelyeden és szervereden történik annak érdekében, hogy lehetővé tegye a keresőmotorok számára a webhely hatékonyabb feltérképezését és indexelését. Ezek a lépések hosszú távon javíthatják webhelyed organikus rangsorolását.

URL szerkezete
Használj felhasználóbarát és következetes URL-struktúrát. Annak érdekében, hogy URL-jeid SEO-barátak legyenek, tartsd röviden azokat, minden szót kötőjellel (nem aláhúzással) hivatkozz, és a tartalomhoz kapcsolódó leíró szavakat használj bennük.
Ha jól optimalizálod őket, az URL-ek rangsorolási tényezőként működhetnek. Célja, hogy a felhasználók megértsék, mi szerepel egy adott weboldalon az URL-cím ellenőrzésével.
Webhely sebesség
Az egyik dolog, amit néhány webhelytulajdonos figyelmen kívül hagy, az a webhely sebessége. Ha webhelyed lassan töltődik be, a rangsorolása romlik, ezért célszerű arra törekedni, hogy webhelyed körülbelül három másodpercen belül betöltődjön. A lassan betöltődő weboldal káros lehet a visszafordulási arányra – vagy azon látogatók százalékos arányára, akik visszapattannak vagy elhagyják webhelyed. Ha túl sokáig tart az oldal betöltése, a látogatók türelmetlenek lehetnek és távozhatnak.
Tudtad, hogy a webhely sebessége már több mint egy évtizede rangsorolási tényező?
2010 óta az oldalsebesség hatással van arra, hogy webhelyed látható-e a találati listában vagy sem. Ennek az az oka, hogy az oldal betöltési sebességének késése befolyásolja a Google feltérképező robotjai által indexelhető oldalak számát. A Google azt is felfedte, hogy a webhely sebessége az egyik jelzés, amelyet algoritmusa használ az oldalak rangsorolására. A betöltési idő felgyorsítása érdekében tartsd az oldal teljes méretét 5 MB alatt.
Schema és Rich Snippets
A séma, pontosabban a sémajelölés olyan strukturált adat, amelyet a keresőmotorok arra használnak, hogy könnyen megértsék, mi található az oldalon. Ez lényegében egy kód, amelyet a keresőmotorok a webhely oldalának pontos olvasásához használnak, ami viszont segít nekik gyorsabban megjeleníteni a releváns oldalakat a felhasználóknak. Ezt használják a Rich Snippets megjelenítésére is.
A Rich Snippets az oldal metaleírásának informatívabb változata. Tartalmazhat kulcsszavakban gazdag összefoglalót az oldalról, képet és akár a termék értékelését is. A Rich Snippets sok olyan információt tartalmaznak, amelyek rákattinthatnak az olvasóra.
Az e-kereskedelmi webhelyek nagy hasznot húzhatnak a Rich Snippets optimalizálásából, mivel értékelések, árak és termékelérhetőségek adhatók hozzá annak érdekében, hogy növeljék annak valószínűségét, hogy a vásárlók a bővített kivonatra kattintsanak.
Gyorsított mobil oldalak (AMP)
Az AMP-k vagy a gyorsított mobiloldalak alapvetően olyan oldalak, amelyeket úgy formáztak meg, hogy a felhasználók a mobilról gyorsan betöltődő oldalakon jobb felhasználói élményt nyújtsanak. A gyorsan betöltődő mobiloldalak eléréséhez a webhelyeknek létre kell hozniuk a HTML5-oldal tartalmának AMP-másolatát.
Ez lecsupaszított tartalom, és a felhasználói élményre összpontosít. Ha egy webhely rendelkezik AMP-oldallal, és a felhasználó mobilon keresztül éri el a webhelyet, akkor az AMP-oldal jelenik meg a kanonikus oldal helyett.
Oldal architektúra
Mi a webhely architektúrája? Ez lényegében a webhely oldalainak szerkezete és hierarchiája. A szuper webhely-architektúra létrehozásához emlékezz néhány dologra:
- A webhely architektúráját a lehető legegyszerűbbnek és leghatékonyabbnak kell tartani. Próbáld meg öt kattintáson belül eljuttatni az embereket a kívánt helyre a webhelyeden.
- Győződj meg arról, hogy a navigáció megfelelően van formázva. A navigáción keresztül megtalálható oldalaknak logikusan zökkenőmentesen kell haladniuk egyikről a másikra.
- Ügyelj a belső összekapcsolási stratégiájára. Ez azt jelenti, hogy körültekintően kell kiválasztani, hogy milyen oldalakat és horgonyszöveget használsz a belső hivatkozásokhoz.
- Az UX-nek (felhasználói élmény) mindig elsőbbséget kell élveznie a webhely architektúrájánál Használj intuitív elrendezést, amely lehetővé teszi a látogatók számára, hogy egy pillantással láthassák, hol találhatók a fontos funkciók, és könnyebben elérhetővé teszi webhelyet.
- Teszteld webhelyed különféle eszköztípusokon és képernyőméreteken, hogy a hibák napfényre derüljenek.